fredag 28 december 2007

Bada tunna

Igår kväll var vi och badade tunna hos brorsan. Vi satt i tunnan i fyra timmar innan vi till slut gick upp. Vi såg ut som russin alla tre :) I tunnan lovade vi varandra att vi skulle ta tag i övervikten (vi är lite runda alla tre) under nästa år. Peo (min sambo) och Benny (min bror) ska motionera tillsammans medan jag hellre går ut och går själv. Ja, vi får väl se hur det går!? Men för några år sedan lyckades jag gå ner 43 kg på promenader och bättre mat. Bättre mat innebär inte bara grönsaker på tallriken! Jag avskyr isbergssallad *blääää* den är helt smaklös, bara till för utfyllnad av andra grönsaker!! Förutom motion så är vatten A och O!! Så promenader, vatten och bättre mat ska förändra , ja iaf mig, under 2008.

Ja, jag vet hur det brukar gå med nyårslöften men detta är inget nyårslöfte!! Detta är ett löfte till mig själv, jag gör det för min skull!! Brorsan sa också en bra sak igår. Det är inte mellan jul och nyår man ska banta utan mellan nyår och jul :) Himla bra sagt!! Ja, ja vi ska göra ett försök iaf :)

Ha d gott :)

1 kommentar:

Linda sa...

Det kommer gå kalasbra för dig! Du har klarat de förut, så du kommer klara de igen!!