torsdag 24 april 2008

Hämden är ljuv


Ja, hämden är ljuv. Iaf tycker nog Albin det :) Albin är vår lilla kelgris och familjens mest bortskämda. Han är en blandrasvovve och helt underbar för det mesta. Igår kväll när jag ropade in honom från gården så bara vägrade han att komma, säkert var det rådjur nere i skogen som han "lekte" med. Runt 23,30 när jag stimmat nog många gånger så kom han lommande uppför gången. Pälsen var full av ris från buskar och träd, tassarna var bruna av blöt jord.

Det var bara att plocka in honom i duschen på en gång. Han brukar få sova med oss i sängen (ja, jag sa ju att han är bortskämd :) ) Efter dusch och borstning så ville han ut igen med det fick han inte för nu var det läggdags för länge sen. Jag öppnar dörren till sovrummet och han hoppar upp i min säng, skakar av sig överflödigt vatten som inte försvann i handduken och borsten, han rullar runt sig i sängen och verkligen torkar sig torr på mitt täcke :) Sen ligger han där tills jag kommer in för att lägga mig. Fuktigt täck, fuktigt kudde var vad jag erbjöds att få ta över.

Ja, han är bortskämd men se det gör inget för han är världens bästa Albin :)

1 kommentar:

Linda sa...

Gjort dina köttbullar idag! Mums! Ska göra fler någon dag. Såå billiga i points också! Perfekt! Kramar!