måndag 28 april 2008

Planering av Jolines dop

Jolines mamma och pappa planerar hennes dop för fullt och jag har fått den stora äran att göra inbjudningskort och virka hennes dopklänning!! Jisses det ska bli roligt men frågan är om jag hinner. Det är minst 20 år sedan sen jag virkade!! Fast det kanske är som att cykla :)

Nu har jag gjort färdigt hennes inbjudningskort och jag hittade en helt underbar dikt på nätet som jag tänkte ha med på inbjudningskortet!! Den är skriven av Jessica Marie Nilsson.

"Du älskade barn"
Så kom du då till oss du älskade barn
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
du fångar all ömhet omkring.
Små fötter och fingrar, din hud och din doft,
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
är vi din tryggade borg.

Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara.


Den här dikten och en hel massa andra som kan passa hittade jag här. Det fanns flera som skulle passa men jag fastnade för just den här.

Inga kommentarer: