torsdag 17 april 2008

Stackars Anders

Ja, vad kan man annat säga!? Stackars Anders!! Det var inte hans avsikt att döda ju! Men hon skrek ju så han fick lov att ta strupgrepp på Engla! Ja, vad ska en man göra när en flicka på 10 år skriker och väsnas och till och med börjar sparkas!? Ja, stackars Anders!!

Efter att ha läsat en av kvällstidningarna idag så fick jag veta att det inte var hans avsikt att mörda Engla och att han är ångerfull och gråter, stackars Anders!! Så vad hade han tänkt då?? Skulle han våldta innan han mördade eller vad var hans avsikt? Jag har svårt att tro att en man på 42 år åker efter en liten flicka på cykel, stannar bilen för att gå ut och prata. Ja förresten, prata om vad med en okänd och med en 32 år yngre flicka??? Ja, stackars Anders!! Han verkar ha problem han!!

Han kommer ALDRIG att få varken förståelse eller medlidande från mig!! Hur många liv har han förstört egentligen?? Vad jag vet idag så har han förstört livet för alla Englas släkt, vänner, klasskamrater, ortsbor i Stjärnsund. För pappan, farmodern och övrig släkt i Spanien. Han har dessutom förstört livet för sin egen släkt, sina vänner, sin omgivning. Han har förstört livet för Pernillas släkt, vänner, arbetskamrater mfl. Han har svärtat ner männen öht. Han ler så glatt på macken bara timmar efter Engla blivit mördad, blivit avbruten med sitt liv av en man som ville få henne tyst bara för att hon gjorde motstånd. Hon kände galenskapen så liten hon var! Bra gjort Engla!! Hon gjorde helt rätt!! Men hon fick sona med sitt liv och stackars Anders gråter och känner ånger. Klart som korvspad att du gråter och känner ånger!! Du åkte ju dit!! Vad ska du annars säga?

Då kommer min tanke nummer två. Engla blir mördad bara för att hon skriker och sparkas!! Stackars Anders talar ut och säger att det inte var hans mening att döda men hon skrek och sparkades ju!! Nu ska alla få en viss förståelse för att han gjorde som han gjorde. Herregud!! Hon skrek, någon kunde höra!! Hon sparkades och använde sig av våldsamma metoder!! Klart att Anders tog strupgrepp!! Sorry Anders, från mig får du ingen förståelse eller förlåtelse!! Du förstår att vara flicka, tjej, kvinna betyder alltid att man slår ur underläge. Engla gjorde motstånd!! Hon fick sona med sitt liv. Tjejer som inte gör motstånd har sig själva att skylla, eller hur?! Hur vi än vänder och vrider på våldet och övergreppen mot flickor, tjejer eller kvinnor så har vi oss själva att skylla!!

Du är en mask, ett kryp, ett inget ... ett DET. Jag föraktar dig Anders!! Dig och alla andra som förgriper sig på och/eller våldför sig på flickor, tjejer, kvinnor!! Jag önskar dig ett långt liv!! Lev med din ångest, ditt samvete, din vetskap!! Hos mig finner du ingen nåd!!

Inga kommentarer: